Mina sidor

Du är inte inloggad

Arbetsorderportalen

Dessa regler gäller då vi startar 2014-04-01 och fram till dess att de ändras eller kompletteras.

Entreprenören har följande att utföra via portalen:

Kontaktuppgifter

  • Byta lösenord
  • Kontrollera telnr och mail, uppdatera vid behov

Acceptera sina AO

  • Alla får mail om att det kommit in AO i portalen
  • Minst 1 gång/dag ska AO accepteras eller avslås(felaktiga beställningar)

Accepterade AO

  • Datumplanering behövs för aut.påminnelse och uppföljningar

Händelser

  • Händelsetyper administreras av AB Bostäder
  • Bomkörningar och väntar på material/reservdelar ska anges

Utföra AO

  • AO skall markeras som utförd när arbetet är klart. Ej klumpvis i samband med fakturering e.dyl.
  • Det ska krävas att man anger vilken åtgärd som vidtagits

Samordning

  • Med hjälp av Bunthantering ska jobb där flera entreprenörer är inblandade samordnas.
  • Buntbild/utskrift visar andra inblandade